VR bril verkopen met hulp van Google AdWords

Wanneer je een VR bril wilt kopen heb je de keuze uit veel verschillende modellen. Bij het kiezen van een van deze modellen is het belangrijk om “voor ogen” te hebben waar je de VR bril voor gaat gebruiken. Ze zijn er namelijk in alle soorten en maten en ze kunnen erg oplopen in prijs. Wanneer je de online verkoop van deze VR bril wilt stimuleren is het belangrijk om een hoge positie in Google te verkrijgen. Wanneer deze positie in de organische resultaten nog ver weg is kan het goed zijn om te adverteren via Google AdWords. Net als bij de VR brillen kunnen de prijzen bij Google AdWords ook flink oplopen en verschillen per woord.

Bij het adverteren via Google AdWords heb je de keuze uit drie biedstrategieën, namelijk:

  1. Kosten per klik (CPC)

De naam kosten per klik legt eigenlijk precies de betekenis van de term uit. Je betaalt hierbij namelijk per klik naar jouw landingspagina. De prijs die je hierbij betaalt verschilt per woord en hangt samen met verschillende factoren. Zoekvolume is hier een factor van, dit is het aantal keer dat wordt gezocht op jouw zoekterm. Hoe hoger dit zoekvolume, hoe meer concurrentie er waarschijnlijk op deze zoekterm zit. Doordat er meer concurrentie op deze term zit is de prijs ook hoger.

  1. CPM

CPM is de afkorting voor de Engelse term: Cost Per Mille. Bij deze biedstrategie betaal je een bedrag op basis van vertoningen. Het bedrag dat je hiervoor betaalt is op basis van duizend vertoningen op jouw advertentie, vandaar het woord “mille” in de term. Deze strategie wordt online gebruikt in het Google Display Netwerk. Hierbij adverteer je op partnerwebsites van Google. Het is hierbij mogelijk om naast tekstadvertenties ook met beeldmateriaal te adverteren.

  1. Cost per Acquisition (CPA)

CPA zijn ook wel de kosten die je betaalt per actie. Deze actie wordt hierbij uitgevoerd door de bezoeker en is dus ook wel een interactie. Deze actie kan verschillen per advertentie en je kunt deze afstemmen op jouw doel. Een dergelijke actie kan bijvoorbeeld het inschrijven voor een nieuwsbrief zijn. Het voordeel aan deze biedstrategie is dat de ROI makkelijk en goed te overzien is.

Lees meer over de kosten van Google AdWords op https://teamnijhuis.com/nl/google-adwords-adverteren-kosten-en-prijzen

 

Rate this post